Tuesday, September 20, 2011

Belanja ayah rokok berjenama

Sebulan sekali saya pulang ke kampung. Sudah tentu saya bawa rokok berjenama. Rokok Banson ayah dah rasa. Berikutnya belanja ayah rokok Dunhill pula. Bulan seterusnya belanja rokok Peter Styverson. Saya seronok dapat belanja ayah rasa rokok yang sedap. Waktu saya kecil dulu ayah hisap rokok daun. Selalu juga saya tolong isikan tembakau ke dalam daun. Mengisi tembakau ke dalam daun perlu berhati-hati takut tumpah, lepas itu gulung perlahan jadi bentuk rokok tetapi bentuknya seperti kun panjang. Ayah bawa bekal rokok gulung itu semasa menoreh getah. Jika ayah ada duit lebih ayah suruh saya beli rokok kotak cap orang naik kuda sambil pegang senapang. Waktu kecil suka bantu ayah buat rokok gulong tetapi kini seronok belanja rokok berjenama. Kami ada hobi yang serupa.

No comments:

Post a Comment